Večerja za zdravo hujšanje

Jul 29, 2020

Pozdravljeni, z vami sem Minka Gantar in danes bomo govorili o glikemičnem indeksu, o zdravem hujšanju, o preoblikovanju ter o večerjah za hujšanje.
Če želite preoblikovati svoje telo, iz omare potegnite neko obleko, ki vam je prav in to je vaša mera. Najbolj ključna pri oblikovanju telesa je ravno večerja.
Dobila sem pismo od gospe, ki razlaga, da je shujšala skoraj iz 86 kg na 81 kg samo s tem, da se drži tega, da uživa hrano, ki je pod 35 glikemičnega indeksa.
Če jeste npr. limone, one imajo glikemični indeks 15 ampak limone ne jemo kot jabolka. Jabolka imajo okrog 30-35 glikemični indeks, hruške celo več. Sadje samo po sebi je pametno jesti dopoldne in ne popoldne, razen če si delate limonado. Izjema so samo grenivke, ker vsebujejo snov bromelain, ki jo dobite tudi v ananasu, ki spodbuja topljenje odvečne maščobe. Spodbuja tudi encime, ki pomagajo pri prebavi, presnovi in pri več energije.

Vemo, da ogromno ljudi dela cele dneve in pridejo domov sestradani. Zadnjič sem se pogovarjala z eno gospo in je rekla, da njen mož zvečer prav takrat, ko reče da zdravo je, potem nekaj časa hodi sem pa tja in na koncu gre poiskat nekaj pametnega oz. tisto, kar vpliva na prekomerno težo. Opazila je, da vedno popusti takrat, ko ne je večerje.
Večerja je ključen obrok dneva, saj z večerjo dobimo gradben material za izdelavo rastnega hormona, za izdelavo hormona DHEA, za spalni hormon in predvsem tisti, ki ne jejo večerje, ne morejo spati.
Za vas sem pripravila nekaj idej za večerjo. Beljakovinski kruh kupujem, ampak ga načeloma dam stran. To bi bilo primerno za enega moškega, ki fizično dela. Ajdov kruh ima glikemični indeks okrog 40. Zadnjič mi je sosed podaril zaseko. Jaz sama je ne kupujem, jem jo pa rada. Zaseka je pametna za hujšanje, saj vsebuje zdrave maščobe. Zaseko brez problema namažete na beljakovinski kruh. Zaseka je boljše kot maslo, saj notri vsebuje tudi nekaj malega mesa in meso je pa beljakovina. No ko namažemo zaseko na beljakovinski kruh, gor dodamo še dve rezini mocarele, potem dodamo še avokado. Če jeste avokado, obvezno dodajte še malo soli.
Če sedaj pogledamo to kombinacijo, vsebuje beljakovinski kruh, gor imamo maščobe, beljakovine. To je odlična večerja ampak pozor, tukaj nimamo zelenjave. Če ne jeste zelenjave, bodo strupi ostajali v jetrih, zato obvezno poleg dodajte še nekaj zelenjave. Jaz imam na vrtu redkvice in bom njih dodala. Vi lahko dodatu tudi kumarice, solato.
Če se npr od tega ne bi najedli, lahko naredite še eno tako porcijo. Poleg bi bilo fajn popiti še en kozarec jogurta. Za tiste, ki ne jeste oz. ne prebavljate jogurta oz mlečnih izdelkov, lahko npr. namesto mocarele dodate namočene mandlje. Za tiste, ki pa še oreščkov ne prebavljate, si pa lahko namočite chia semena, ki se nabreknejo v 15 minutah. Lahko si za večerjo pripravite tudi smuti, ki notri date chia semena, malo avokada, malo soli in dodate predvsem zelene stvari.
Za zajtrk sem si tudi že pripravila za smuti in sicer chia semena, dodala bom še peteršilj, zeleno, redkvico, namočene mandlje, malo skute in malček soli.
Lahko naredimo krasne obroke, ki so užitni, od katerih se boste najedli in dobro počutili.
Poglejmo sedaj hranilno sestavo za večerjo. Redkvice delujejo na razstrupljanje, ki vsebujejo žveplove spojine in te spojine delujejo na razstrupljanje na celični bazi. Avokado vsebuje e vitamin, nekaj magnezija, dobre maščobe, priporočam tudi da ga ne vzamete več kot polovico na dan. Če gledamo skuto, avokado, ti mlečni izdelki vsebujejo B vitamin in seveda pametno bi bilo, da sami spečete ajdov kruh, ali pa če že kupujete kruh, kupite beljakovinski kruh. Za vse tiste, ki imate probleme z želodcem oz. ki ne prebavljate dobro, vam predlagam, da pri vsakem obroku popijete en kozarec limonade. C vitamin pomaga pri tem, da spodbuja želodčno kislino in pomaga pri tem, da normalno prebavimo beljakovine.
Če ne veste, katere ideje bi sestavili skupaj, imate v knjigi Ko imajo hormoni žur na strani 139, primere večerji, kaj sploh kombinirati skupaj.
Nekaj primerov:
Kuhano jajce, vložene kumarice, beljakovinski kruh
Skuta, zmešate z borovnicami in nastane krasna sadna skuta
Pršut, mozzarella, olive
Veliko dobrih idej imate, ampak naj bo čim manj ogljikovih hidratov, glutena, kruha. Če pred spanjem vzamete še omega 3 in C vitamin, potem ste pa že zmagali.
Omega 3 in C vitamin sta moja stalnica, ki ju vzamem zvečer pred spanjem. Omege 3 niso vse enake, saj nimajo enake sestave. Za izdelavo hormonov mi potrebujemo ne samo EPA in DPA maščobno kislino, ampak omega 3 vsebuje 8 različnih članov družine. Pomembno je, da poiščete omego 3, ki ima vsaj 3 različne maščobne kisline, ker EPA in DPA delujeta na čiščenje jeter, čiščenje krvi, spodbujata srce, ožilja. Medtem ko ostale poleg teh dveh vplivajo tudi na hormonsko stanje, na obnovo in predvsem v kombinaciji z C vitaminov delujejo na topljenje maščobe okoli trebuha in na hormon DHEA. Več o tem seveda najdete v knjigi Ko imajo hormoni žur.
Sedaj pejmo sešteti koliko je glikemični indeks naše večerje. Beljakovinski kruh ima glikemični indeks 40, avokado ima 10, mocarela ima 0 ker je beljakovina, zaseka ima 0 ker je maščoba, redkvica več kot 10 nima, jogurt ima pa 15. Torej moje večerja ima glikemični indeks 75/6 živil je cca 13. To pomeni da ne samo preoblikujemo telo ampak da spodbujamo hormone, hormone za obnovo in s tem ne obremenjujem telesa in poln želodec imam.

Ker se imam rada in se cenim, poskrbim tudi za zdrave obroke in zato, da se lahko mirno na spim, saj kdor ne je tudi ne spi.

Lepo se imejte in poskrbite za obnovo.