Kako shujšati v trebuh

Sep 8, 2020

Pozdravljeni,  z vami sem Minka Gantar in danes bomo govorili o načelu srednjega glikemičnega indeksa in o tem kako shujšati v trebuh. Zadnjič sem že govorila nekaj o tem in je en gospod komentiral, da rabi praktične nasvete, kako naj se znebim trebuha. Vemo, da ima veliko ljudi težave s tem, da enostavno zelo malo pojejo pa enostavno se teža ne spremeni. Kje je lahko vzrok? Prvi vzrok je lahko, da manjkajo v prehrani beljakovine in to je najbolj pogost vzrok. Če manjkajo beljakovine, manjka tudi b vitamin, gradniki, praktično se tukaj zaustavi. 

Vam povem eno zgodbo. Enkrat sem bila na enem predavanju na Krasu in razlagam vse to in rečem, “Da če se danes drugega niste zapomnili, morate samo to vedeti, da po vsakem obroku, če ne pojeste dovolj beljakovin, čez popijte en dcl jogurta.”  In res je ena gospa to upoštevala in čez pol leta sem spet imela tam predavanja in dejansko ta gospa je shujšala okrog 20 kg v pol leta. Neverjetno. Ona je bila popolnoma druga, neprepoznavna. In ker je bila vegeterijanka, je imela pomanjkanje beljakovin v prehrani in pomanjkanje beljakovin vedno vodi do tega, da kljub temu, da malo ješ, še vedno pridobivaš na teži, saj ni b vitaminov, ki so vžig v celicah, ki aktivira. Naslednji vitamin je vitamin c. Komur manjka c vitamina ravno tako ni vžiga, zato mi potrebujemo vsaj 1000 miligramov c vitamina in pri vžigu celic je ključen tudi magnezij. Če na dan pojemo nekaj oreščkov dobimo nekaj magnezija, ampak stres pa prednostno porablja magnezij. Če popijemo nekaj limonade oziroma nekaj svežih sadežev recimo jagodičevje, dobimo c vitamin, ampak 20 min čustveni stres porabi 300 miligramov c vitamina in presnova se zaklene, ustavi, pridobivaš na teži in si utrujen. Ker celice zmorejo, zmorejo shranjevati, ne zmorejo pa kuriti. To je tako kot, če imate polno drvi v skladišču, ampak če nihče teh drv ne prinese in zakuri, nič ne pomaga in še kar vas bo zeblo. 

Omega 3 maščobna kislina je pa dejansko ključna, da se gradijo hormoni, ki topijo maščobo. Hormoni se gradijo med spanjem, po dveh urah trdnega spanja in samo če zvečer jemo beljakovine, zelenjavo in vzamemo zvečer omega 3 kot prehransko dopolnilo in c vitamin.  Recimo moja večerja danes je bila skleda kitajskega zelja, notri sem dala skuto, peteršilj, bučno olje in avokado. Pred spanjem pa vzamem še omega 3 in c vitamin. 

Kdaj še ne morete shujšati? Naj razložim načelo srednjega glikemičnega indeksa. Npr. kdor zjutri popije smuti in če v smuti vmešate banano ki ima indeks 65, dodate vodo, notri dodate še mandlje ki imajo indeks 15, dodate še peteršilj, ki ima indeks 5. Kljub temu, da ste dali banano, peteršilj vam manjkajo beljakovine. Mandlji imajo ampak ne dovolj. Manjkajo vam živalske beljakovine, tako da jaz bi tukaj dodala še jogurt, ki ima indeks 15. Če vse skupaj seštejemo, pridemo na 100 in če to delimo s 4 dobimo 20, ki je idealno za hujšanje.

Npr. dopoldne pojeste en sadež, ampak če tukaj zdravn ni beljakovin in tisti ki smo občutljivi na sladko, bomo brez energije. Zato je pomembno da poleg sadeža pojeste še nekaj od beljakovin. Lahko je kozarec jogurta, pest mandljev, košček sira. In če imate zdravn še beljakovinski kruh lahko brez problema pojeste beljakovinski kruh.

Pri ljudeh, ki ne morejo shujašti je velika verjetnost, da različno odreagirajo na gluten. Gluten pa nas dobesedno napihne, zadržuje vodo v telesu in tisti, ki ste občutljivi na gluten, boste imeli občutek kot da ste zabuhli. Poskusite biti nekaj časa brez glutena. Npr. za družino skuhate testenine, ampak za vas si naredite ajdovo kašo ali riž.  Boste videli kako dobro se boste počutili, saj gluten zadržuje vodo v telesu in na koncu ste zabuhli ne pa debeli.

Še en primer in sicer, za kosilo imate samo solato z avokdaom- to je premalo, saj tukaj ni beljakovin. Obvezno mora biti poleg beljakovina, saj ko beljakovina manjka v prehrani, se nam vedno zaklene presnova. preveč ogljikovih hidratov vpliva na to da se naša presnova zapre in zapre naše celice za naslednjih 5 ur. Celice pa sporočajo da so lačne in mi potem jemo sladkor, logično, namesto da bi jedli hrano, ki uravnava sladkor v krvi. No in potem popoldne npr. popiješ kavo in malo skira  (mešanica med jogurtom in skuto). Tukaj pa manjka vlaknin. Vlaknine pa so spet potrebne, da se čistijo jetra, žolč. Evo en trik pri hujšanju. Mi imamo lahko vseh hranilnih snovi zadosti. iz maščobne celice se zlušči maščobna kislina in jo telo pelje na kurjenje v mišično celico. Ampak če nimamo zadostno količino vlkanin se zgodi to, da moramo mi vso maščobo predelati zato, ker del maščobe se pa preko jeter in žolča zveže na vlaknine in gre od črevesja ven. Če želite čim večkrat shujšati, dejte uporabljat naribano zelje ali pa kitajsko zelje, ker zelje vsebuje grenčine, ki pomagajo pri odvajanju strupov iz telesa in ki pomagajo jetram, žolču ter praznjenju črevesja. 

No in smo pri večerji. Večerja je pa ključna, torej zelenjava in beljakovine. In če se boste prehranjevali na ta način, boste shujšali. To je seveda načelo srednjega glikemičnega indeksa. To sem opisala tudi v knjigi “Ko imajo hormoni žur” v rumenem poglavju. Meni je najbolj všeč pri prehranjevanju to, da lahko jemo vse in ničemur se ni potrebno izogniti, odpovedati. Mogoče če ne morete shujšati, dajte stran gluten in glejte da bo skupni glikemični indeks pod 30 in če bo pod 30, boste sigurno shujšali. In seveda dovolj tekočine. Ljudje ki premalo pijejo, se zgodi, da vodo začnejo shranjevati v maščobne celice in zato tisti ki dovolj pijemo, se avtomatično čisti tudi ta del maščob, ki pomaga proti celulitu in počutju. Za vse, ki si želite odpraviti celulit pa si lahko pomagate s smutijem iz peteršilja, zelene, jogurta in ne pozabiti na sol.

Ni lepšega kot se počutiti dobro v svojem telesu. 

Lepo se imejte in uživajte, saj življenje vas bo imelo vsekakor rado ko se boste vi imeli bolj radi.